კონსტანტინე გამსახურდია: რუსეთის საპატრიარქოს მიერ უკრაინის ეკლესიის ავტოკეფალიის ცნობა გარდაუვალი მგონია

პარლამენტის ყოფილი დეპუტატი, კონსტანტინე გამსახურდია უკრაინის ეკლესიისთვის ტომოსის მინიჭების საკითხს სოციალური ქსელის მეშვეობით ეხმაურება. როგორც მან “ფეისბუქის” პირად გვერდზე დაწერა, საპარტიარქოების ურთიერთობათა ისტორია “ანგარიშების გაწევის” არაერთ შემთხვევას იცნობს, სადაც მისი თქმით, ძლიერს და დიდი რესურსის მქონეს ითვალისწინებენ.
“ძვირფასო მეგობრებო, მივმართავ უპირველეს ყოვლისა, მათ, ვინც ჩაბმულია დისკუსიაში უკრაინის ეკლესიისთვის ტომოსის მინიჭების გამო და საქართველოს ეკლესიის სავარაუდო პოზიციონირებასთან დაკავშირებით. როგორც ყოველთვის ისტორია ძალიან საყურადღებო და სასწავლებელ მაგალითებს გვაძლევს. როგორც ციცერონი იტყოდა, “იგი სავსეა მაგალითებით”.
George Chikovani-ს პოსტიდან:
“კონსტანტინოპოლის მსოფ­ლიო საპატრიარ­ქომ რუსე­თის ეკლე­სიის რი­დით, 1926 წელს საქართ­ვე­ლოს მართლ­მა­დი­დე­ბე­ლი ეკლე­სიის წარმომად­გენ­ლე­ბი არ მიიწ­ვია კონსტან­ტი­ნო­პოლ­ში მართლ­მა­დი­დე­ბე­ლი ეკლე­სიე­ბის წარმო­მად­გე­ნელ­თა შეხვედ­რა­ზე.
ამის გამო, საქართ­ვე­ლოს მართლ­მა­დი­დე­ბე­ლი ეკლე­სიის სა­კა­თა­ლი­კო­ზო საბჭომ, უწმი­ნდეს­მა და უნე­ტა­რეს­მა ამბრო­სიმ 1926 წლის 24 ივ­ლისს საპრო­ტეს­ტო წერი­ლით მიმარ­თეს მსოფ­ლიო პატრიარქს უწმი­დეს ბა­სილ III-ს.
საქარ­თვე­ლოს სა­კა­თა­ლი­კო­ზო საბ­ჭო შეახ­სე­ნებ­და მსოფ­ლიო პატრიარქს იმ დროს, რო­ცა სა­ქართ­ვე­ლო­ში ოფი­ცია­ლუ­რი ვიზი­ტით ჩამოდიოდ­ნენ, რო­გორც კონსტან­ტი­ნო­პო­ლი­დან, ასე­ვე ანტიო­ქიი­სა და იე­რუ­სა­ლი­მის პატრიარ­ქე­ბი, რომ რუსე­თის საე­რო ხელისუფ­ლე­ბის მიერ 1811 წელს უკა­ნო­ნოდ გაუქ­მე­ბუ­ლი საქართ­ვე­ლოს ეკლე­სიის ავტო­კე­ფა­ლიის აღდგე­ნის შემდეგ, ხში­რია მუ­ქა­რა, შან­ტა­ჟი რუსე­თის მხრიდან, “არ გვსურს ვიფიქ­როთ, რომ თქვენი ეს მდუ­მა­რე­ბა და უყუ­რად­ღე­ბო­ბა გა­მოწ­ვეუ­ლია იმით, რომ პა­ტა­რა ერის ეკ­ლე­სიუ­რი ინ­ტე­რე­სე­ბი მსხვერპლად შეე­წი­როს დი­დი ერის ეკლე­სიურ მეგობ­რო­ბას და კეთილ­განწ­ყო­ბი­ლე­ბას”.
ჩემი სრულიად არაპოლემიკური კომენტარი: როგორც ხედავთ, საპარტიარქოების ურთიერთობათა ისტორია იცნობს “ანგარიშების გაწევის” არაერთ შემთხვევას, სადაც ძლიერს და დიდი რესურსის მქონეს ითვალისწინებენ. თუმცა ბოლოს ყველაფერი თავის ადგილას ლაგდება: საქართველოს სამოციქულო ეკლესია, მაინც ჯეროვნად იქნა ცნობილი ყველა სუბიექტის მიერ, გარდა რუსეთის საზღვარგარეთული ეკლესიის ზოგიერთი ჯგუფისა. მათთვის ის დღესაც “ყუბანის ეპარქიის” ნაწილია. უკრაინის ეკლესიის ავტოკეფალიის ცნობა (და აქ ვგულისხმობ იმ სეგმენტს, რომელიც ერთთა თვალსაზრისით “არაკანონიკურია”, მეორეთა შეხედულებით კი “კანონიკური”) მთელი მართლმადიდებლური სამყაროს, მათ შორის მისი შემადგენელი ნაწილის, რუსეთის საპატრიარქოს მიერ გარდაუვალი მგონია. ყველაფერი უბრალოდ დროის საკითხია”, – წერს კონსტანტინე გამსახურდია სოციალურ ქსელში.

კომენტარები

კომენტარი

სხვა სიახლეები