„იტალიის ფრაგმენტები -1970-2010″ – ფოტოგრაფ ჯონ რ პეპერის გამოფენა გაიხსნება

8 მაისს, 18:00 საათზე, ხელოვნების სასახლე, უმასპინძლებს ფოტოგრაფ ჯონ რ პეპერის გამოფენას – „იტალიის ფრაგმენტები -1970-2010″.
გამოფენის ორგანიზატორები  არიან KOLGA TBILISI PHOTO და საქართველოს ხელოვნების სასახლის კულტურის ისტორიის მუზეუმი. მათივე ინფორმაციით, გამოფენის ასოცირებული კურატორია  ტატიანა ფოკინა, კურატორი – რობერტა სამერარო.
„საერთაშორისო იტალიელი ფოტოგრაფის, ჯონ რენდოლფ პეპერის „იტალიის ფრაგმენტები – 1970-2010“ პირველი პერსონალური გამოფენაა საქართველოში. პეპერი იღებს მხოლოდ ანალოგიური შავ-თეთრი Ilford HP5 ფირით, 400asa, 35 მმ ობიექტივით და ბეჭდავს ბარიტის ქაღალდზე.
„იტალიის ფრაგმენტები“ არის 1970-2011 წლების ფოტოების კრებული – რომში, სიცილიასა და სამხრეთ იტალიის სხვა რაიონებში გადაღებული სერიებიდან.
პეპერმა, რომელიც გაიზარდა რომში, დოლჩე ვიტაში,  მშობლების ოჯახში, 12 წლის ასაკში დაიწყო გადაღება პენტაქსის კამერით და 35 მმ ლინზებით. უგო მულასის შეგირდობით, მან სწრაფად ისწავლა რომის ქუჩებში დღედაღამ ხეტიალი (‘ROME 1969 AN HOMMAGE TO ITALIAN NEO-REALISM’) და არასოდეს გაჩერებულა.
2010 წელს პეპერი დაბრუნდა რომში, რათა შეესწავლა მშობლიური ქალაქი და ენახა, რა შეიცვალა და რა დარჩა იგივე („SANS PAPIER“). პეპერმა გამოსცა ოთხი წიგნი. მისი ნამუშევრები რეგულარულად გამოიფინება მსოფლიოს სხვადასხვა კუთხეში (იტალია, აშშ, ევროპა, ასევე ახლო აღმოსავლეთი, სპარსეთის ყურის რეგიონი და რუსეთი).
სერიით „დასახლებული უდაბნოები“ პეპერი ერთ-ერთი პირველი იტალიელი ფოტოგრაფი იყო, რომელმაც რევოლუციის შემდეგ გამოფინა ნამუშევრები თეირანში და რამდენიმე კვირის შემდეგ იგივე ნამუშევარები ერთდროულად აჩვენა  ისრაელში.
„იტალიის ფრაგმენტები – 1970-2010“ შედგება 40 ამაღელვებელი ფოტოსგან, პეპერმა გადაიღო ადამიანები, რომლებსაც შემთხვევით შეხვდა იტალიაში მოგზაურობისას. პეპერი დამკვირვებელია და  შორიდან ასახავს ადამიანის ცხოვრებას, რომელიც მოწყვეტილია კულტურული ან დროითი სპეციფიკისგან. ის არის ქუჩის ფოტოგრაფების კლუბის წევრი, რომელიც მუდამ შეიარაღებულია 35 მმ კამერით და ელოდება  სპონტანურ სიტუაციებს.
კლასიკური ტრადიციების ერთგული ფოტოხელოვანი ქმნის კადრებს, რომლებიც სინამდვილეს ასახავს.   როგორც კურატორმა, ხელოვნებათმცოდნე რობერტა სემერარომ აღნიშნა: პეპერის ფოტოები მარადიულია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ძნელია ზუსტი დროითი კონოტაციის მინიჭება მათთვის, თუ როდის არის ისინი გადაღებული. ნამცხვარს ჩაიში ასველებს გედივით, რაც მასში ბავშვობის ასოციაციას იწვევს — როგორ მიირთმევდა ბავშვობაში მათ კვირა დღეს, წირვაზე წასვლის წინ. ასე რომ, პეპერი იმეორებს მის დაკარგულ დროს თავის ფოტოებში“, –  ნათქვამია ინფორმაციაში.

კომენტარები

კომენტარი

სხვა სიახლეები