ფრიდა კალო და დიეგო რივერა – XX საუკუნის დიდებული მხატვრების სიყვარულის ისტორია
ორი ყველაზე ცნობილი მექსიკელი მხატვარი – დიეგო რივერა და ფრიდა კალო – ერთმანეთს უზიარებდნენ პოლიტიკურ სიმპათიებს, მხატვრულ შეხედულებებს, მავნე ჩვევებს, ვნებებს ველური და ექსცენტრიკული საქციელების მიმართ და ჰო, კიდევ… ისინი ცოლ-ქმარი იყვნენ.
დასახიჩრებულმა და დედობის უნარდაკარგულმა ქალმა შეძლო ფეხზე დამდგარიყო. ფრიდამ საკუთარი თავი იპოვა. მას საავადმყოფოში ფუნჯები და საღებავები მიუტანეს, რათა პაციენტს რაიმე საქმე ჰქონოდა რეაბილიტაციის დროს. კალო თავის პირველ ნამუშევრებს დაწოლილ მდგომარეობაში ქმნიდა. მას ტილოზე გადაჰქონდა თავისი ტკივილი და დარდი. თორმეტი თვის შემდეგ საავადმყოფოდან ჩამოყალიბებული მხატვარი გამოვიდა, რომელიც მთელი ცხოვრება ტკივილისგან დაიტანჯება და ამდენივე ხანი მოანდომა თავისი ექსპანსიონისტური ნიჭის დახვეწას. ნამუშევრები ამბიციურმა გოგონა შესაფასებლად რივერას მიუტანა, რომელიც 1920-იანი წლების დასაწყისშივე უკვე ცნობილი მხატვარი იყო მთელ მექსიკაში. გამოცდილმა ფერმწერმა მაშინვე ამოიცნო მასში ნიჭი და თქვა: „ეს გოგონა დაბადებიდან მხატვარია“.
პარადოქსულია, მაგრამ განსაკუთრებული ჟინით 20 წლით უფროსი რივერა გამოირჩეოდა. ის ცდილობდა, არცერთი ქალი არ გაეშვა ხელიდან, ამიტომაც ხელოვნის ცხოვრებაში ბევრი ქალბატონი იყო. ფრიდა იტანჯებოდა და ძალიან წუხდა, რომ შვილის გაჩენა და ქმრის მოთხოვნების დაკმაყოფილება არ შეეძლო, მაგრამ შემდეგ თამაშის წესები მიიღო – მანაც საყვარლები გაიჩინა. მისი საყვარლების რიგებში იყვნენ როგორც კაცები, ისე – ქალები. ახლა დიეგოს ეჭვიანობის რიგი დადგა, მან ისტერიკების და სკანდალების მოწყობა დაიწყო. ერთხელ ეჭვიანმა ქმარმა კინაღამ ესროლა ცოლს, როდესაც ნაცნობი სკულპტორის მკლავებში აღმოაჩინა. კალოს ცხოვრებაში იყო რევოლუციონერი იმიგრანტი, ცნობილი ლევ ტროცკიც, რომელიც ცოტა ხანს ცხოვრობდა „ცისფერ სახლში“, სადაც თავისი პოლიტიკური თავშესაფარი მოძებნა.
თავის საყვარელ ადამიანს, დიეგო რივერას ფრიდა ასე აღწერდა: „მე ორი კატასტროფა გადამხდა თავს – ჯერ ავტობუსი, შემდეგ დიეგო“.