,,კოლა,, მარშალისთვის – როგორ აწვდიდა აშშ ფარულად სოდიან სასმელს ჟუკოვს
დიდ ადამიანებსაც კი აქვთ მცირე სისუსტეები. მარშალ გეორგი ჟუკოვს ასეთი „დამოკიდებულება“ ჰქონდა ტკბილ სოდიან სასმელზე. გამარჯვების მარშალი განსაკუთრებით პატივს სცემდა ამერიკულ „კოკა-კოლას“, მაგრამ გასაგები მიზეზების გამო მას არ შეეძლო თავისი სურვილების აფიშირება. მოხერხებულმა მწარმოებელმა მაინც იპოვა გამოსავალი და საბჭოთა მეთაურისთვის სპეციალური სასმელი გამოუშვა.
მეორე მსოფლიო ომის დასრულებიდან მალევე, „რკინის ფარდამ“ გამოყო სსრკ კაპიტალისტური სამყაროსგან. ამის გამო, შეერთებულ შტატებთან ვაჭრობა თითქმის მთლიანად შეჩერდა. საბჭოთა კავშირის ქვეყნის რიგითი მცხოვრებლებისთვის ეს არ გახდა პრობლემა, მაგრამ მარშალმა გეორგი ჟუკოვმა, მოულოდნელად, დაკარგა საყვარელი სასმელი.
როდესაც „კოლა“ სსრკ-ში სხვა ამერიკულ სხვა საქონელთან ერთად აკრძალეს, ჟუკოვი ღიად ვეღარ იღებდა სასმელს მოკავშირეებისგან. როდესაც აშშ ომში ჩაერთო, Coca-Cola-ს კომპანიის პრეზიდენტმა, რობერტ ვუდროფმა მხარი დაუჭირა თავის ქვეყანას არამხოლოდ ფულით. მან ბრძანა, რომ ყველა ფორმაში ჩაცმული ადამიანი მიიღებს ,,კოლას,, ბოთლს ხუთ ცენტად, სადაც უნდა იყოს და რაც უნდა დაუჯდეს კომპანიას.
ვუდროფის მითითებები უდავოდ სრულდებოდა და „კოლა“ ყველგან იყო, სადაც ამერიკელ ჯარისკაცი შეიძლება – ყოფილიყო. იმისათვის, რომ ეს უფრო მარტივი ყოფილიყო, ,,კოკა-კოლას,, ქარხნები გაჩნდა ფრონტის ხაზზე. ამერიკიდან კომპანიამ ევროპაში გაგზავნა 100 თანამშრომელი, რომელთაგან ზოგიერთმა სამხედრო წოდებები და ჯილდოებიც კი მიიღო. 1943 წელს, გენერალ დუაიტ ეიზენჰაუერის წყალობით, „კოლა“ ჩრდილოეთ აფრიკაში მებრძოლებს შორის გამოჩნდა.
თავად მომავალი პრეზიდენტი სასმლის დიდი მოყვარული იყო და მისი პატრონაჟით მწარმოებელი თვეში 6 მილიონი ბოთლის შეკვეთას იღებდა! „კოლას“ დალევა დაიწყეს არა მხოლოდ ამერიკელმა ჯარისკაცებმა, არამედ – ყველა მოკავშირემ. მარშალი ჟუკოვი ეიზენჰაუერის წყალობით ჭეშმარიტად ამერიკულ სასმელზე გახდა დამოკიდებული – მას პირველად, წყურვილის მოსაკლავად “კოლას” ბოთლი გენერალთან შეხვედრისას მიართვეს.
ომის ბოლო ორი წლის განმავლობაში ჟუკოვი საბჭოთა ადამიანისთვის ეგზოტიკური სასმლით ტკბებოდა. ის ამერიკელებისგან „კოკა-კოლას“ 1946 წლამდე იღებდა, შემდეგ კი ეს საშიში გახდა. სწორედ ამიტომ გაუჩნდა მარშალს ორიგინალური იდეა – ამერიკული პროდუქტის არაყად შენიღბვა. ამისათვის საჭირო იყო ,,კოლას,, გათავისუფლება მისი ერთ-ერთი მთავარი თვისებისგან – მდიდარი ყავისფერი ფერისგან.
გეორგი ჟუკოვმა სთხოვა გენერალ მარკ კლარკს, ოკუპირებული ავსტრიის ამერიკული სექტორის მეთაურს, გაერკვია – შესაძლებელი იყო თუ არა ეს. ამერიკელმა ჟუკოვის თხოვნით გადაინაცვლა პრეზიდენტ ჰარი ტრუმენთან, რომელმაც საგონებელში ჩააგდო ჯეიმს ფარლი, Coca-Cola Export Corporation-ის ხელმძღვანელი, კომპანია, რომელიც აწვდის კოლას ევროპაში.
ტექნოლოგებმა სწრაფად გაარკვიეს, თუ როგორ უნდა გაეთავისუფლებინათ “კოლა” თავისი ფერისგან ისე, რომ არ ჩამოერთვას მისთვის დამახასიათებელი გემო. ამისათვის საჭირო იყო მხოლოდ კარამელის ამოღება ორიგინალური რეცეპტიდან. ცნობილი ბოთლებიც გამოსაცვლელი იყო – განსაკუთრებით უჩვეულო “კოლა” ჩაასხეს ყველაზე ჩვეულებრივ მინის ჭურჭელში, რომელსაც არანაირი კავშირი არ ჰქონდა Coca-Cola-სთან.
უფრო მეტიც, ამერიკული კომპანიის მხატვრებმა სპეციალური თეთრი თავსახურიც კი შეიმუშავეს წითელი ვარსკვლავით. ასე რომ, მათ შექმნეს ყველაზე სსრკ-მეგობრული დიზაინი. მალე მარშალ ჟუკოვის 50 ყუთი „არაყი“ ვენაში ჩაიტანეს და უსაფრთხოდ შეიტანეს საბჭოთა საოკუპაციო ზონაში. ყველაფერი, რაც კონტაქტურ ხაზს კვეთდა, საგულდაგულოდ შემოწმდა, მაგრამ „ალკოჰოლი“ სახურავებზე წითელი ვარსკვლავით ისე დამაჯერებლად გამოიყურებოდა, რომ ყურადღებას არ აქცევდნენ.
არ არსებობს ინფორმაცია იმის შესახებ, იწარმოებოდა თუ არა ,,კოკა-კოლას” ასეთი ექსკლუზიური პარტიები საბჭოთა სამხედრო ლიდერისთვის. შესაძლოა, „სამხედრო ხრიკი“ მომავალშიც გამოიყენეს, მაგრამ ამაზე ისტორია დუმს.