როგორ იცვლებოდა პიკასოს ავტოპორტრეტები დროთა განმავლობაში
პიკასოს ნამუშევრებს ხშირად პერიოდების მიხედვით აჯგუფებენ. მიუხედავად იმისა, რომ მისი ბოლო პერიოდების სახელებზე ურთიერთშეთანხმება მიღწეული არ არის, ყველაზე უფრო ერთხმად მიღებული პერიოდებია:
ლურჯი პერიოდი (1901–1904), ვარდების პერიოდი (1904–1906), აფრიკის პერიოდი (1907–1909), ანალიტიკური კუბიზმი (1909–1912) და სინთეზური კუბიზმი (1912–1919), ასევე მოხსენიებული, როგორც კრისტალური პერიოდი.
პიკასოს ავტოპორტრეტები იმითაცაა საინტერესო, რომ ისინი მთელ მის კარიერას მოიცავენ და კარგად აჩვენებენ, თუ როგორ შეიცვალა მხატვრის თვითგამოსახვის მანერა დროთა განმავლობაში.
თავად პიკასო მეთოდების ცვლას ევოლუციად არ აღქვამდა. ეს მისთვის, უბრალოდ, კონკრეტულ მომენტში განსხვავებული გამოსახვა იყო.
ერთხელ მან აღნიშნა:
„სხვადასხვა სტილი, რომელსაც მე ჩემს ხელოვნებაში ვიყენებდი, არ უნდა იქნეს განხილული როგორც ევოლუცია ან ნაბიჯები მხატვრობის უცნობი იდეალისკენ.“